Layers of Memory

Notes on Contemporary Argentine Photography

Authors

  • Paula Bertúa Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas (CONICET). Centro de Investigación en Arte, Materia y Cultura (IIAC). Universidad Nacional de Tres de Febrero. Facultad de Filosofía y Letras, Universidad de Buenos Aires

DOI:

https://doi.org/10.24215/23142502e044

Keywords:

contemporary Argentinean photography, history, aesthetics, politics

Abstract

This review presents the book Arder con lo real. Fotografía contemporánea entre la historia y lo político (2021), by Natalia Fortuny, a researcher specializing in contemporary Argentinean photography. The author’s aims are: the exploration of images, the visual strategies and the ways in which photography over the last decades has been connected to the world, the recent history, the politics and the violence. The book focuses on a series of current photographic objects and practices that are developed around some specific problems: the landscape as a living scene of memory, the material surface of photography and photographic temporal artifacts to think about history. 

Downloads

Download data is not yet available.

References

Bergson, H. (2006). Materia y memoria. Ensayo sobre la relación del cuerpo con el espíritu. Cactus.

Blejmar, J., Fortuny, N. y García, L. (Eds.). (2013). Instantáneas de la memoria. Fotografía y dictadura en Argentina y América Latina. Libraria.

Didi-Huberman, G. (2012). Arde la imagen. Ediciones Ve.

Fortuny, N. (2014). Memorias fotográficas. Imagen y dictadura en la fotografía argentina contemporánea. La Luminosa.

Lautréamont. (Isidore Ducasse) [1869] (2014). Obras completas (Traducción y Prólogo de A. Pellegrini). Argonauta.

Published

2022-09-26

How to Cite

Bertúa, P. (2022). Layers of Memory: Notes on Contemporary Argentine Photography. Boletín De Arte, (24), e044. https://doi.org/10.24215/23142502e044