Hacer en potencia
Abstract
¿Podemos reapropiarnos de nuestras rutinas? ¿Qué fragmentos atesoramos de nuestras experiencias? ¿Cómo construimos un repertorio visual propio desde la inmensidad de lo cotidiano? El ruido, la velocidad y la acumulación son características distintivas de la vida urbana contemporánea. Son atributos que dan lugar a una fuerza caótica, un raudal que logra anestesiar y automatizar nuestros sentidos y prácticas a través de su ritmo constante. Los escenarios entre los cuales nos movemos pasan desapercibidos en el afán de la impaciencia y la celeridad. La inercia y la reiteración desembocan en un desencanto que anega nuestras acciones. Sin embargo, entre el desorden y la urgencia se esconde un potencial furtivo capaz de dar paso a un espacio de creación. Sobre este esquivo umbral, nos detenemos. Tanto las diversas propuestas de Analía Belén Godoy sobre sus dibujos como el trabajo de Victoria Galeano sobre las materialidades gráficas urbanas, parten de un diálogo con su entorno habitual y de una búsqueda activa por redibujar y deconstruir los trayectos preestablecidos. Indagar entre la magnitud del flujo de información y las imágenes circundantes, demorarse en los fragmentos y en los detalles inadvertidos, son los preceptos que las artistas enarbolan en sus proyectos.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Current policy since 2019
The acceptance of the manuscript by the magazine means the non-exclusive cession of the property rights of the authors in favour of the editor, who allows the reuse, after publication (post print), under a license Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International.
According to these terms, the material can be copied and redistributed by any means or in any format as long as a) the author and original source of the publication are quoted (magazine and URL of the work), access to the license is provided and whether changes have been made is mentioned; and b) the material is not used for commercial purposes.
The cession of non-exclusive rights means that after the publication (post print) in Octante the authors can publish their work in any language, means and format; in such cases it must be mentioned that the material was originally published in this magazine.
Such cession also means the authorization of the authors for the work to be collected by SEDICI, the institutional archive of the Universidad Nacional de La Plata, and to be spread in the databases that the editorial team considers appropriate to increase the visibility of the publication and its authors.
Moreover, the magazine encourages the authors to deposit their productions in other institutional and thematic archives under the principle that offering the society the scientific and academic production without any restrictions contributes to a greater exchange of the global knowledge.