Theory and Practice. Imaginaries and Art Education

Authors

  • Mónica Caballero Teoría de la Práctica Artística. Facultad de Bellas Artes. Universidad Nacional de La Plata
  • Fernando Davis Teoría de la Práctica Artística. Facultad de Bellas Artes. Universidad Nacional de La Plata
  • Gabriela Butler Tau Teoría de la Práctica Artística. Facultad de Bellas Artes. Universidad Nacional de La Plata
  • Marcos Tabarrozzi Teoría de la Práctica Artística. Facultad de Bellas Artes. Universidad Nacional de La Plata

DOI:

https://doi.org/10.24215/25250914e018

Keywords:

Theory, practice, art, education, imaginary

Abstract

The name of the subject Theory of Artistic Practice, which we teach in Facultad de Bellas Artes (FBA) of the Universidad Nacional de La Plata (UNLP), articulates two terms, theory and artistic practice, which will be the axis of this article. We reflect on the relationship between both, an imaginary of art and the implications that they have for the experiences and learning processes during the classes.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Caballero, M. (2016). Teoría de la práctica artística. Fundamentos para una mirada situada del campo estético y cultural. La Plata, Argentina: Editorial de la Universidad de La Plata (EDULP).

Jiménez, J. (1986). Imágenes del hombre. Fundamentos de estética. Madrid, España: Tecnos.

Kosik, K. (1967). Dialéctica de lo concreto (Estudio sobre los problemas del hombre y el mundo). Ciudad de México, México: Grijalbo.

Kusch, R. (1976). Geocultura del hombre americano. Ciudad Autónoma de Buenos Aires, Argentina: Fernando García Cambeiro.

Published

2019-08-28

How to Cite

Caballero, M., Davis, F., Butler Tau, G., & Tabarrozzi, M. (2019). Theory and Practice. Imaginaries and Art Education. Octante, (4), e018. https://doi.org/10.24215/25250914e018

Issue

Section

Articles