Aesthetics of the Indiscernibility. The Disorder of Mimesis

Authors

  • Esteban Dipaola Instituto de Investigaciones Gino Germani (IIGG). Universidad de Buenos Aires. CONICET

DOI:

https://doi.org/10.24215/25250914e001

Keywords:

Indiscernibility, mimesis, contemporary art

Abstract

The article proposes to question the problem of thedissolution of representation in contemporary art, proposingthe condition of indiscernibility to define a new aestheticdimension of the present. Based on the philosophy of ArthurDanto and Gilles Deleuze, the problem of indiscernibleobjects is investigated and, with this, characteristicsnecessary to define the aesthetics of the indiscernibility ofcontemporary art understood as a disorder of mimesis areidentified.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Aira, C. (2016). Sobre el arte contemporáneo. En Sobre el arte contemporáneo seguido de En La Habana (pp.11-55). Buenos Aires, Argentina: Random House.

Bergson, H. (1985). La evolución creadora. Barcelona, España: Planeta-Agostini.

Danto, A. (2004). La transfiguración del lugar común. Una filosofía del arte. Buenos Aires, Argentina: Paidós.

Danto, A. (2012). Después del fin del arte. Buenos Aires, Argentina: Paidós.

Danto, A. (2013). Qué es el arte. Buenos Aires, Argentina: Paidós.

Deleuze, G. (2005). La imagen-tiempo. Estudios sobre cine 2. Buenos Aires, Argentina: Paidós.

Deleuze, G. [1966] (2017). El bergsonismo. Buenos Aires, Argentina: Cactus.

Descartes, R. [1641] (2010). Meditaciones metafísicas. Buenos Aires, Argentina: Aguilar.

Heráclito (1983). Fragmentos. Barcelona, España: Orbis.

Leibniz, G. [1686] (1983). Discurso de metafísica. Madrid, España: Orbis.

Platón. (2007). Parménides. Madrid, España: Gredos.

Published

2018-09-26

How to Cite

Dipaola, E. (2018). Aesthetics of the Indiscernibility. The Disorder of Mimesis. Octante, (3), e001. https://doi.org/10.24215/25250914e001

Issue

Section

Articles