A Posibility for Tango

Authors

  • Alejandro Polemann Instituto de Investigación en Producción y Enseñanza del Arte Argentino y Latinoamericano. Facultad de Artes. Universidad Nacional de La Plata

DOI:

https://doi.org/10.24215/25249215e022

Keywords:

Tango, guitar, arrangements, didactic guide

Abstract

In the second volume of El tango y sus posibilidades (Tango and its possibilities), Claudio Pino Enríquez develops a singular look at the creation of textures for a polyphonic guitar, which independently resolves the sounds of tango. In line with the first book, he holds an approach that prioritizes the rhythmic dimension of the accompaniment and the melody both in the textural framework of the arrangement and in its interpretive resources. It presents an explicitly guided didactic proposal, although its way doesn’t close the chance of obtaining different aesthetic results.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Burec, L. (2015). Estilos guitarrísticos del tango en el Río de la Plata: un siglo de historia. Ciudad Autónoma de Buenos Aires: Autores de Argentina.

Enríquez, P. (2016). El tango y sus posibilidades. 11 Arreglos para guitarra sola. Guía didáctica sobre arreglos e improvisación. Ciudad Autónoma de Buenos Aires, Argentina: edición del autor.

Enríquez, P. (2019). El tango y sus posibilidades 2. Guía didáctica para abordar el tango en la guitarra solista. Ciudad Autónoma de Buenos Aires, Argentina: edición del autor.

Graciano, J. (2016). Método de guitarra tango. Ciudad Autónoma de Buenos Aires, Argentina: Melos.

Henríquez, S. (2018). La guitarra en el tango. Ciudad Autónoma de Buenos Aires, Argentina: Tango Sin Fin.

Romero, H. (2011). El lenguaje del tango en la guitarra. Ciudad Autónoma de Buenos Aires, Argentina: Estudiarmusica.com.ar

Published

2021-06-21

How to Cite

Polemann, A. (2021). A Posibility for Tango. Clang, (7), e022. https://doi.org/10.24215/25249215e022

Issue

Section

Books reviews