The Torn World. A Poetics of Cinema

Authors

  • Melissa Mutchinick Instituto de Producción y Enseñanza del Arte Argentino y Latinoamericano. Facultad de Artes. Universidad Nacional de La Plata

DOI:

https://doi.org/10.24215/2525085Xe043

Keywords:

Cinema, image, vision, experience, anomaly

Abstract

Review of Gustavo Fontán (2021). Maraña/Escritos sobre cine. Ciudad autónoma de Buenos Aires, VerPoder. 127 páginas. «A film that questions the world can only be babble», reads on the back cover of the book by Gustavo Fontán, Maraña/Escritos sobre cine (2021). A babbling that allows us to glimpse the experience of the world´s ripping, because the world appears torn, although cinema has seldom wanted to assimilate that ripping. The torn shows us a world in tension, random and incomprehensible, which manifests itself unexpectedly in a fleeting instant. How to film the experience of this ripping is what Fontán talks about in this book.

References

Calveyra, A. (2004-2005). Dosier. En busca del dorado y otros ensayos. En Diario de poesía N˚69. Año 18 (pp. 17-19).

Fontán, G. (Director) (2013). El rostro. InsomniaFilms.

Fontán, G. (2021). Maraña/Escritos sobre cine. VerPoder.

Fontán, G. (Director) (2008). La orilla que se abisma. InsomniaFilms.

Mekas, J. [1991] (2014). Ningún lugar a donde ir. Caja negra.

Ortiz, J. L. (1996).Obra completa. Universidad Nacional del Litoral (UNL).

Saer, J.J. (1994) Nadie, nada, nunca. Seix Barral.

Published

2022-09-23

How to Cite

Mutchinick, M. . (2022). The Torn World. A Poetics of Cinema. Arkadin, (11), e043. https://doi.org/10.24215/2525085Xe043

Issue

Section

Reseñas bibliográficas