The Thesis, a Musical Invention. Final Work in Popular Music, Vacillations and Certainties

Authors

  • Julio Schinca Producción y análisis musical V. Facultad de Bellas Artes. Universidad Nacional de La Plata

DOI:

https://doi.org/10.24215/25249215e004

Keywords:

Thesis, questions, uncertainties, realization

Abstract

This paper presents a reflection on therealization of thesis projects in the context ofMusical Production and Analysis V, a subjectof the Popular Musical degree course at theFaculty of Fine Arts (FBA), National Universityof La Plata (UNLP). The essential income forthese lines are the questions, uncertaintiesand concerns from many of the students thattook this advanced course. They are the targetreaders of these lines. The aim is not to providea path-clearing or task-finishing method butto show our pedagogical framework and thecourse’s central concepts in order to give cluesfor the materialization of the students’ projects.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Belinche, D. (2011). Arte, poética y educación. La Plata, Argentina: Facultad de Bellas Artes, Universidad Nacional de La Plata.

Belinche, D. (2017). Diez formas de arruinar una clase. La Plata, Argentina: Malisia editorial. Facultad de Bellas Artes, Universidad Nacional de La Plata.

Benassi, V. y Schinca, J. (2017). Taller de iniciación al canto. La voz como instrumento básico en las consignas de las clases con ingresantes. Ponencia presentada en el 1.º Congreso Internacional de Enseñanza y Producción de las Artes en América Latina. Facultad de Bellas Artes de la Universidad Nacional de La Plata, La Plata, Argentina. Recuperado de http://www.fba.unlp.edu.ar/ciepaal/wp-content/uploads/2017/10/5.2.-TALLER-DE-INICIACIO%CC%81N-AL-CANTO.-LA-VOZ-COMO-INSTRUMENTO-BA%CC%81SICO-EN-LAS-CONSIGNAS-DE-LAS-CLASES-CON-INGRESANTES.pdf

Eco, U. [1997] (2016). Como se hace una tesis. Ciudad de México, México: Gedisa.

Eco, U. (2008). Decir casi lo mismo. Experiencias de traducción. Montevideo, Uruguay: Lumen, editorial Sudamericana.

Etkin, M. y Villanueva, C. (Trads.) (2013). Entrevista a Edward T. Cone. La Plata, Argentina: Facultad de Bellas Artes, Universidad Nacional de La Plata.

Gelman, J. (2001). Saber. En Valer la pena. Buenos Aires, Argentina: Seix Barral.

Kozak, C. (2008). El tiempo y el arte. En G. Indij (Comp.), Sobre el tiempo (pp. 187-193). Buenos Aires, Argentina: La marca editora.

Kusch, R. [1976] (2007). Geocultura del hombre americano. Obras completas. Tomo III. Rosario, Argentina: Editorial Fundación Ross.

Mendoza, A. y Schinca, J. (2017) Mi alma no la atraparás. III Jornadas Estudiantiles de Investigación en Disciplinas Artísticas y Proyectuales. Facultad de Bellas Artes de la Universidad Nacional de La Plata, La Plata, Argentina. Recuperado de http://sedici.unlp.edu.ar/bitstream/handle/10915/66501/Documento_completo.pdf-PDFA.pdf?sequence=1&isAllowed=y

Romero, P. (2007). Un conocimiento por el montaje, una entrevista con George Didi-Huberman. Minerva. Revista del Círculo de Bellas Artes de Madrid, IV (5) Recuperado de http://www.circulobellasartes.com/revistaminerva/articulo.php?id=141

Samaja, J. (2006). El proceso de la ciencia. Recuperado de http://www.biblioteca.org.ar/libros/131841.pdf

Schinca, J. (2013). Jidap 2013 FBA UNLP 1era parte [Archivo de video]. Disponible en https://www.youtube.com/watch?v=075HFvSyGsc&t=308s

Théberge, P. (2006). La otra historia del rock. Barcelona, España: Robinbook.

Published

2019-06-28

How to Cite

Schinca, J. (2019). The Thesis, a Musical Invention. Final Work in Popular Music, Vacillations and Certainties. Clang, (5), e004. https://doi.org/10.24215/25249215e004

Issue

Section

Articles