The Song and the Academy. Disencounters, Debates and Perspectives

Authors

  • Santiago Romé Facultad de Bellas Artes. Universidad Nacional de La Plata

DOI:

https://doi.org/10.24215/25249215e003

Keywords:

Music, popular, song, teaching, investigation

Abstract

The song, great protagonist of the popularrepertoire, poses an irreducible challenge tothe parameters of analysis and traditionalpedagogical resources. Its brief form, withinwhich very complex phenomena —rhythmic,textural, functional, etc.— is condensed, addedto the question of the sung word, historicallyunderestimated, builds a very singular kind ofsense that demands new approaches.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Argumedo, A. (2006). Los silencios y las voces en América Latina. Buenos Aires, Argentina: Colihue.

Belinche, D. (2011). Arte, poética y Educación. La Plata, Argentina: el autor.

Cabrera, F. (1993). La casa de al lado. En Fines [CD]. Montevideo, Uruguay: Ayuí/Tacuabé.

Carabetta, S. M. (2008). Sonidos y silencios en la formación de los docentes de música. Buenos Aires, Argentina: Maipue.

Díaz, C. F. (2000). Cuerpo, ritual y sentido en el rock argentino: un abordaje sociosemiótico. Ponencia presentada en el 3.˚ Congreso Latinoamericano de la Asociación Internacional para el Estudio de la Música Popular (IASPM). Bogotá, Colombia.

Escobar, T. (2014). El mito del arte y el mito del pueblo. Cuestiones sobre arte popular. Buenos Aires, Argentina: Ariel.

González, J. P. (2013). Pensar la música desde América Latina. Buenos Aires, Argentina: Gourmet Musical Ediciones.

Najmanovich, D. (2011). El juego de los vínculos. Subjetividad y Redes: figuras en mutación. Buenos Aires, Argentina: Biblos.

Published

2019-04-26

How to Cite

Romé, S. (2019). The Song and the Academy. Disencounters, Debates and Perspectives. Clang, (5), e003. https://doi.org/10.24215/25249215e003

Issue

Section

Articles