Warburg and the Migration of Images Over the Time

Authors

  • Pamela Dubois Facultad de Bellas Artes. Universidad Nacional de La Plata

DOI:

https://doi.org/10.24215/25457888e020

Keywords:

Image, Memory, Method, Warburg

Abstract

At the end of the 19th century and the beginning of the 20th the stylistic-formalmodel used in the historiography of art until now, begins to be questioned andproblematized by the German historian Abraham Moritz Warburg (1866, 1929).From this figure the present work that has as objective the accomplishmentof a historiographical reflection relative to this German historian and, morespecifically, to the concept of Pathosformeln coined by the author.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Agamben, G. (2007). Estancias. Buenos Aires, Argentina: Adriana Hidalgo.

Burucúa, J. E. (Comp.). (1992). Historia de las imágenes e historia de las ideas. La escuela de Aby Warburg. Buenos Aires, Argentina: Centro Editor de América Latina.

Burucúa, J. E. (2002). Historia, arte y cultura, De Aby Warburg a Carlo Guinzburg. Buenos Aires, Argentina: Fondo de Cultura Económica.

Burucúa, J. E. y Kwiatkowski, N. (2014). Como sucedieron estas cosas. Representar masacres y genocidios. Buenos Aires, Argentina: Katz.

Cassirer E. (1923). Filosofía de las formas simbólicas. Darmstadt, Alemania: Fondo de Cultura Económica.

Vignoli, T. (1879). Mito e Scienza. Saggio. Milán, Italia: Fratelli Dumolard.

Warburg, A. (2004). El ritual de la serpiente. Ciudad de México, México: Sexto Piso.

Warburg, A. (2005). El renacimiento del paganismo. Aportaciones a la historia cultural del renacimiento europeo. Madrid, España: Alianza.

Published

2019-05-08

How to Cite

Dubois, P. (2019). Warburg and the Migration of Images Over the Time. Armiliar, (3), e020. https://doi.org/10.24215/25457888e020

Issue

Section

Progress of works