The Cinema that Remains

Authors

  • Melissa Mutchinick Instituto de Producción y Enseñanza del Arte Argentino y Latinoamericano. Facultad de Artes. Universidad Nacional de La Plata

DOI:

https://doi.org/10.24215/2525085Xe044

Keywords:

Cinema, image, ruins, history, philosophy

Abstract

Review of Gustavo Galuppo Alives (2022). Después de Godard. La legitimidad de lo incierto. Ciudad Gótica. Colección estación cine n˚  29, 118 páginas. As it happens with El cine como promesa (Galuppo, 2018), after reading Después de Godard. La legitimidad de lo incierto (Galuppo, 2022) we see ourselves immersed in uncertainty. An unnamed uncertainty. An invitation to Galuppo΄s thought process, a field open to the uncertain. The cinema that remains is, for Galuppo, the cinema of disaster. After total destruction, what remains are the ruins from which to (re)build, where the desire for another cinema capable of inventing-creating another world is possible.

References

Benjamin, W. (2022 [1942]). Tesis sobre el concepto de historia y otros ensayos. Cúspide.

Borges, J.L. (1998 [1949]). El Aleph. En El Aleph(pp. 175-198). Alianza editorial.

Borges, J.L. (1956 [1941]). El jardín de senderos que se bifurcan. En Ficciones (pp.97-111). Emecé.

Galuppo, G. (2022) Después de Godard. La legitimidad de lo incierto. Ciudad Gótica.

Galuppo, G. (2018) El cine como promesa. Sans Soleil.

Published

2022-09-23

How to Cite

Mutchinick, M. . (2022). The Cinema that Remains. Arkadin, (11), e044. https://doi.org/10.24215/2525085Xe044

Issue

Section

Reseñas bibliográficas