New Paradigms for Product Design. Design Thinking, Service Design and User Experience

Authors

  • Federico Del Giorgio Solfa Laboratorio de Investigación y Desarrollo de Diseño Industrial. Facultad de Bellas Artes Universidad Nacional de La Plata / Comisión de Investigaciones Científicas de la Provincia de Buenos Aires
  • Guido Amendolaggine Laboratorio de Investigación y Desarrollo de Diseño Industrial. Facultad de Bellas Artes Universidad Nacional de La Plata / Comisión de Investigaciones Científicas de la Provincia de Buenos Aires.
  • Ticiana Agustina Alvarado Wall Laboratorio de Investigación y Desarrollo de Diseño Industrial. Facultad de Bellas Artes Universidad Nacional de La Plata / Comisión de Investigaciones Científicas de la Provincia de Buenos Aires.

DOI:

https://doi.org/10.24215/24691488e012

Keywords:

Product design, user experience, service design, design thinking

Abstract

In the present work we analyze the new concepts and theories related to the activityof Design Management, which focus on the experiences of people and the particularcharacteristics of each one of them. Specifically, from an Industrial Design perspective,the scope and relationships between these conceptual definitions —now made visible—that always belonged to the field of design of the discipline will be studied, trying to identifyhow they influence innovation and product development. Finally, it will conclude about itsstrategic relevance for public and private organizations, and the incorporation to the set ofprofessional activities.

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Author Biography

Ticiana Agustina Alvarado Wall, Laboratorio de Investigación y Desarrollo de Diseño Industrial. Facultad de Bellas Artes Universidad Nacional de La Plata / Comisión de Investigaciones Científicas de la Provincia de Buenos Aires.

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Published

2018-11-29

How to Cite

Del Giorgio Solfa, F., Amendolaggine, G., & Alvarado Wall, T. A. (2018). New Paradigms for Product Design. Design Thinking, Service Design and User Experience. Arte E Investigación, (14), e012. https://doi.org/10.24215/24691488e012