Descriptor: Gendre Metaphor. Helen Zout’s Personal Archive
DOI:
https://doi.org/10.24215/24691879e017Keywords:
Archivo personal, Helen Zout, descripción, género, fotografíaAbstract
Entering the personal archives of artists represents a complex task when trying to promote theoretical reflections and historiographical uses. In a first review of the personal archive of Helen Zout, the stolen description of the archival, it functions as a cleft to spy on the potential of this type of archives.References
Carreras, E. (Director). (1988). Atracción peculiar [Película]. Argentina: Aries Cinematográfica Argentina.
Derrida, J. (1997). Mal de archivo. Una impresión freudiana. Madrid, España: Trotta.
Fernández Cordero, L. (2018). Fondos personales en el Programa Sexo y Revolución. Memorias políticas feministas y sexo-genéricas del CeDInCI. Ponencia presentada en las 2.° Jornadas de discusión / 1.° Congreso Internacional. Los archivos personales: prácticas archivísticas, problemas metodológicos y usos historiográficos. Centro de Documentación e Investigación de la Cultura de Izquierdas (CeDInCI), Universidad Nacional de San Martín, Ciudad Autónoma de Buenos Aires, Argentina.
Jelin, E. (2002). Los trabajos de la memoria. Madrid, España: Siglo Veintiuno.
Moreno, M. (2018). Panfleto: erótica y feminismo. Ciudad Autónoma de Buenos Aires, Argentina: Random House.
Preciado, P. B. (2002). Manifiesto contra-sexual. Madrid, España: Opera Prima.
Sik, M.E. (2018). ¿Elogio a la heterogeneidad? Importancia y singularidad de la descripción de archivos personales. En M. V. Castro y M. E. Sik (Comps.), Actas de las II Jornadas de discusión / I Congreso Internacional. Los archivos personales: prácticas archivísticas, problemas metodológicos y usos historiográficos.Recuperado de http://cedinci.unsam.edu.ar/pdf/jornadas/Actas-Archivos-Personales.pdf
Sosa Villada, C. (2019). Las malas. Ciudad Autónoma de Buenos Aires, Argentina: Tusquets.
Velloso de Oliveira, L. M. (2010). Modelagem e status científico na descrição arquivística no campo dos arquivos pessoais [Configuración y status científico en la descripición archivística en el campo de los archivos personales] (Tesis de doctorado). Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias Humanas de la Universidad de San Pablo, San Pablo, Brasil. doi: 10.11606/T.8.2011.tde-14062011-134720
Zariello, M. (2018). 1988: el fin de una ilusión. Ciudad Autónoma de Buenos Aires, Argentina: Sudamericana.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The acceptance of the manuscript by the magazine means the non-exclusive cession of the property rights of the authors in favour of the editor, who allows the reuse, after publication (post print), under a license Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International.
According to these terms, the material can be copied and redistributed by any means or in any format as long as a) the author and original source of the publication are quoted (magazine and URL of the work), access to the license is provided and whether changes have been made is mentioned; and b) the material is not used for commercial purposes.
The cession of non-exclusive rights means that after the publication (post print) in Nimio the authors can publish their work in any language, means and format; in such cases it must be mentioned that the material was originally published in this magazine. Such cession also means the authorization of the authors for the work to be collected by SEDICI, the institutional archive of the Universidad Nacional de La Plata, and to be spread in the databases that the editorial team considers appropriate to increase the visibility of the publication and its authors.
Moreover, the magazine encourages the authors to deposit their productions in other institutional and thematic archives under the principle that offering the society the scientific and academic production without any restrictions contributes to a greater exchange of the global knowledge.