Teaching Pottery without Pottery

The UNA Ceramics Workshop During the Pandemia

Authors

  • María Gabriela de la Cruz Universidad Nacional de las Artes y Universidad Nacional de La Plata

DOI:

https://doi.org/10.24215/24516643e036

Keywords:

Education, ceramics, pandemic

Abstract

This article reflects on the teaching proposal implemented in the ceramic workshop of the National University of the Arts, in the framework of the pandemic during the period 2020 and 2021. The proposal consists of analyzing how ceramic classes were taught without pottery in a stopped time and outside the workshop space of the institution.

References

Benjamín, W. (1989). La obra de arte en la época de su reproductibilidad técnica. En Discursos interrumpidos I. Taurus.

Benjamín, W. (abril de 1934). El autor como productor. Ponencia presentada por el autor en el Instituto para el estudio del fascismo. Traducción: Bolívar Echeverría. www.alejandriadigital.com

Bourriaud, N. (2007). Postproducción. Adriana Hidalgo editora.

Jiménez, J. (2003). Teoría del arte. Tecnos.

Olio, G. y otros. Cerámica expandida. Pedagogías experimentales en la enseñanza universitaria. I Congreso Internacional de Enseñanza y Producción de las Artes en América Latina – CIEPAAL, Facultad de Artes, UNLP. (La Plata, octubre 2017).

Sánchez Vásquez, A. (1980). Filosofía de la praxis. Grijalbo.

Published

2022-12-28

How to Cite

de la Cruz, M. G. (2022). Teaching Pottery without Pottery: The UNA Ceramics Workshop During the Pandemia. Metal, (8), e036. https://doi.org/10.24215/24516643e036

Issue

Section

Artículos y ensayos