Communication in the hospital environment
DOI:
https://doi.org/10.24215/30087473e023Keywords:
communication, hospital, user, circulation, signageAbstract
This article aims to address the practice of institutional communication and the creation of visual communication sys tems, emphasizing the specific case of hospitals as an example of public spaces. Hospital spaces are a context of high com munication complexity, which highlights the importance of preliminary research, interdisciplinarity, and planning to achieve results that contribute to positive changes in users and the functioning of the space. We will discuss the designer’s creative practice, the factors that may influence the recipient of the message, and the commu nication departments responsible for ma king decisions.References
Brea, J. L. (2005). Estudios visuales. La epistemología de la visualidad en la era de la globalización. Akal Ediciones.
Deleuze, G., y Guattari, F. (1993). ¿Qué es la filosofía? Editorial Anagrama.
Frascara, J. (1997). Diseño gráfico para la gente. Comunicación de masa y cambio social. Ediciones Infinito.
Machado, A. (2008). Convergencia y divergencia de los medios. En J. M. Pereira González (Coord.), Industrias culturales, música e identidades. Una mirada a las interdependencias entre medios de comunicación, sociedad y cultura. Pontificia Universidad Javeriana.
Machado, A. (2012). Convergencia y divergencia de los medios.
Marchán Fiz, S. (2005). La epistemología de la visualidad en la era de la globalización. Akal Ediciones.
Wajcman, G. (2001). El objeto del siglo. Amorrortu Ediciones.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.