Project based learning from UNLP
Service Design and Contextualized Education
DOI:
https://doi.org/10.24215/30087473e018Keywords:
nutrition, education, PBL, industrial designAbstract
The project started in 2019 arises from academic work in the Industrial Design career of the Faculty of Arts, National University of La Plata, in collaboration with the workshops of Taller 5B of Industrial Design and History of Industrial Design. Its focus is on the interactions between nutrition and environment, creating meaningful and contextualized educational experiences through industrial design. Implemented since 2022 at the San Luis de La Plata school, it integrates actors, themes and subjects under Project-Based Learning (PBL) and the Inter-Level Articulation Program.References
Barruti, S. (2013). Mal Comidos. Cómo la Industria Argentina nos está matando. Planeta.
Barruti, S. (2018). Mala leche. El supermercado como emboscada. Por qué la comida ultra procesada nos enferma desde chicos. Planeta.
Cueto Rúa, E. (2023). Cumpleaños Criminales. Aurelio Impresiones.
Eggers, T. (2015). Construcción de la Ciudadanía I. Editorial Maipue. Fundación Ellen MacArthur. (s. f.) Es hora de crear una economía circular. https://www.ellenmacarthurfounda-tion.org/es
Guillermo Fischnaller. [@GuillermoFischnaller] (2017). El Ingeniero Eduardo Cerdá expone ante la Cámara de Diputados de la Pcia de Entre Ríos [Video]. Youtube. https://www.youtube.com/watch?v=EA9p K2WpYvQ
Instituto Nacional de Tecnología Agropecuaria (2014). Manual de la huerta agroecológica: prohuerta un programa inclusivo. Ediciones INTA.
Lobato Gago, I. (2017). Economía Circular: De la eco-obligación a la eco-oportunidad. TAGUS.
Manzini, E. (2015). Cuando todos diseñan: una introducción al diseño para la innovación social. Editorial Experimenta.
Tessore, M. E. (2024). El diseño sostenible para el futuro: Estrategias para la implementación María Eugenia Tessore de la economía circular en la educación del nivel secundario de argentina como herramienta de concientización de hábitos sostenibles desde edades tempranas. Innovación Y Desarrollo Tecnológico Y Social, 5, 039. https://doi.org/10.24215/26838559e039
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.