Project based learning from UNLP

Service Design and Contextualized Education

Authors

  • María Eugenia Tessore Facultad de Artes. Universidad Nacional de La Plata

DOI:

https://doi.org/10.24215/30087473e018

Keywords:

nutrition, education, PBL, industrial design

Abstract

The project started in 2019 arises from academic work in the Industrial Design career of the Faculty of Arts, National University of La Plata, in collaboration with the workshops of Taller 5B of Industrial Design and History of Industrial Design. Its focus is on the interactions between nutrition and environment, creating meaningful and contextualized educational experiences through industrial design. Implemented since 2022 at the San Luis de La Plata school, it integrates actors, themes and subjects under Project-Based Learning (PBL) and the Inter-Level Articulation Program.

References

Barruti, S. (2013). Mal Comidos. Cómo la Industria Argentina nos está matando. Planeta.

Barruti, S. (2018). Mala leche. El supermercado como emboscada. Por qué la comida ultra procesada nos enferma desde chicos. Planeta.

Cueto Rúa, E. (2023). Cumpleaños Criminales. Aurelio Impresiones.

Eggers, T. (2015). Construcción de la Ciudadanía I. Editorial Maipue. Fundación Ellen MacArthur. (s. f.) Es hora de crear una economía circular. https://www.ellenmacarthurfounda-tion.org/es

Guillermo Fischnaller. [@GuillermoFischnaller] (2017). El Ingeniero Eduardo Cerdá expone ante la Cámara de Diputados de la Pcia de Entre Ríos [Video]. Youtube. https://www.youtube.com/watch?v=EA9p K2WpYvQ

Instituto Nacional de Tecnología Agropecuaria (2014). Manual de la huerta agroecológica: prohuerta un programa inclusivo. Ediciones INTA.

Lobato Gago, I. (2017). Economía Circular: De la eco-obligación a la eco-oportunidad. TAGUS.

Manzini, E. (2015). Cuando todos diseñan: una introducción al diseño para la innovación social. Editorial Experimenta.

Tessore, M. E. (2024). El diseño sostenible para el futuro: Estrategias para la implementación María Eugenia Tessore de la economía circular en la educación del nivel secundario de argentina como herramienta de concientización de hábitos sostenibles desde edades tempranas. Innovación Y Desarrollo Tecnológico Y Social, 5, 039. https://doi.org/10.24215/26838559e039

Published

2024-11-08

How to Cite

Tessore, M. E. . (2024). Project based learning from UNLP: Service Design and Contextualized Education. Proyectual-D, (2), E018. https://doi.org/10.24215/30087473e018

Issue

Section

Artículos