A Dissemination Strategy in Research
Adaptive Response to Changing Conditions
DOI:
https://doi.org/10.24215/30087473e007Keywords:
Research, Design, Dissemination, StrategyAbstract
During the period 2019 - 2022, the research project Morphology and Environmental Impact in Packaging Design (PPID B012) was carried out. To disseminate its results, a flexible and nonlinear strategy was conceived, that included the exploration of the designer’s profile and the evaluation of conventional on-site training. It focused on the challenges that arose due to the rapid transition to virtuality and the specific characteristics of this modality, such as the mediated and distributed nature of cognitive processes. In addition, the influence of the knowledge society on the designer’s profile was considered, and the result was transferred through a new seminar.References
Marincoff, G. (2019a). El diseñador como experto adaptativo. Su capacitación para la definición de problemas. Arte e Investigación, (15), e021. https://doi.org/10.24215/24691488e02
Marincoff, G. (2019b). El diseño y las personas. Elementos de una teoría del contexto proyectual. Octante (4) e023. https://doi.org/10.24215/25250914e023
Marincoff, G. (2021). Interacciones multidisciplinarias en entornos virtuales. La formación de proyectistas profesionales en condiciones no presenciales. Boletín SIED (4), Secretaría Académica, Universidad Nacional de Mar del Plata, 7-16. https://revista.sied.mdp.edu.ar/index.php/boletin/article/view/62
Marincoff, G., Maurín, G. y Rodríguez, J. (2022). Formación Interdisciplinaria en diseño industrial. Puentes hacia el futuro desarrollo profesional. Tableros+Bold. 60 años de Diseño en la Facultad de Artes. 17-26. http://papelcosido.fba.unlp.edu.ar/ojs/index.php/tableros/issue/view/95/5
Marincoff, G. y Sosa, A. (Agosto de 2019) Indagaciones para la mejora continua de la formación en diseño Industrial. El caso del diseño de packaging. 9.º Jornadas de Investigación en Disciplinas Artísticas y Proyectuales (JIDAP), Facultad de Artes. Universidad Nacional de La Plata, Argentina. https://jornadassecyt.fba.unlp.edu.ar/JIDAP2019/jidap/eje7b/eje7b-7.pdf
Marincoff, G., Sosa, A. y Sivila Soza, A. (Septiembre de 2022). Condiciones remotas de formación profesional. La interacción no presencial entre docentes y estudiantes de diseño industrial. Actas de las 10º JIDAP, Jornadas de Investigación en disciplinas artísticas y proyectuales, Facultad de Artes, Universidad Nacional de La Plata, Argentina. https://www4.fba.unlp.edu.ar/jidap2022/wp-content/uploads/sites/4/2022/11/6.-MARINCOFF-SOSA-SIVILA-SOZA.pdf
UNESCO, Organización de las Naciones Unidas para la Educación, la Ciencia y la Cultura (2005). Hacia las Sociedades del Conocimiento. Paris, Francia. Ediciones UNESCO. https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000141908
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.